GYAKORI KÉRDÉSEK

Hajlékonynak kell lenni jógázáshoz?

Azért is gyakorolunk, hogy fejlesszük a testtudatot és ez által a hajlékonyságot. Fontos, hogy mindig saját magadhoz mérd a fejlődésed, ne hasonlítgasd magad másokhoz, hiszen a matracon nem derül ki, hogy valaki mennyi ideje és milyen rendszeresen gyakorol.

 

Sportolok, miért jógázzak?

 Ha aktívan sportolsz, a jógaórákon az izomerő megtartása mellett jelentősen fejlesztheted hajlékonyságod, különféle légzéstechnikákat sajátíthatsz el, amit a sportban is alkalmazhatsz.

 

Beteg vagyok, jógázhatok?

 Nem. Idült, heveny betegségeknél kérjük pihenj és maradj otthon. Akut mozgásszervi betegségeknél, egyéb kóros állapotoknál kérd ki orvosod tanácsát a jógagyakorlásra vonatkozóan. A jógaórák nem terápiás jellegűek! Egyéni problémákkal jógaterápiára magánóra keretében van lehetőséged jönni.

 

Milyen felszerelés kell?

 Kényelmes sportruházat, törülköző, matrac. Ez utóbbi a stúdióban is rendelkezésedre áll.

  

Mibe jöjjek jógázni?

 Kényelmes sportruházatban. Jóga-1 órára, továbbá Kundalini jógára jöhetsz bővebb, nem testre feszülő ruházatban.  Jóga-2 és Astanga órára nem ajánlott bőszárú nadrág, mert beleakadhat a lábikód, a következményekbe bele sem gondolunk. Tehát valami izzadtságtűrő, feszülős ajánlott.

 

Kell matracot/ polifoamot hozni?

Kérlek és könyörgöm csak polifoam-ot NE, csúszik és nem biztonságos a rajta való gyakorlás. Saját matracot hozhatsz, azonban a stúdióban is van matrac, amit óra alatt ingyen használhatsz.

 

Nem sportoltam soha, jöhetek?

 Igen. Kezdésnek a Jóga-1 órát ajánljuk, ahol könnyed gyakorlatokat végzünk, megtanuljuk a pózok helyes kivitelezését, a helyes légzést és mindenféle jógás dolgot tanulunk, gyakorlunk. Jöhetsz továbbá kezdésként Jóga tanfolyamunkra, ahol elsajátíthatod a biztonságos alapokat.

 

Hogyan válasszak órát?

 Az óratípusoknál találod meg a részletes ismertetőt, illetve a nehézségi szintnek megfelelő ajánlást.

 

Nem vagyok spirituális, jógázhatok?

 Természetesen. Az emberek a jógát a legtöbb esetben fizikai gyakorlatnak –a test karbantartására használatos mozgásformának, egyfajta tornának tekintik, amelynek rendszeres gyakorlásával , megszabadulhatnak bizonyos egészségügyi panaszoktól pl. derék-, hátfájás vagy csak felszabadultnak érzik magukat illetve kikapcsolódnak.

 

Muszáj mantráznom?

Nem, nálunk semmi sem kötelező, mormoghatsz, tátoghatsz és mozdulatlan is maradhatsz mantrázáskor. Fontos figyelmeztetés azonban, hogy nálunk előbb-utóbb mindenki megkedveli a mantrákat, leküzdi ellenérzéseit és félelmeit.

 

Ehetek óra előtt?

 Jógagyakorlás előtt 3-4 órával, az anyagcsere intenzitásától függően nem ajánlatos enni, hiszen ilyenkor a gyomrunk az emésztéssel van elfoglalva. A teli gyomor a gyakorlás alatt rosszullétet, hányingert okozhat.

 

Ihatok óra alatt?

 Az órák alatt nem ajánlott a folyadékfogyasztás, ugyanazon okból, mint az étkezésnél; azonban, ha egészségi állapotod mindenképp indokolja a folyamatos vízpótlást, természetesen óra alatt is ihatsz vizet.

 

Meditációkor be kell csuknom a szemem mindenképp?

Engem kifejezetten idegesít, ha nem csukod be, mert tudom, hogy csak magad gátlod, amiért nem fordulsz befelé, nem figyelsz magadra. De Te tudod, ahogy érzed…ha észreveszlek én csukom be a sajátom.

Comments are closed