HATHA JÓGA

„Fáj a derekam, a nyakam és a hátam.” „Ülőmunkát végzek…” Leggyakoribb ok, a helytelen terhelés és a rossz tartás. A gerincpanaszok és a hátfájás többnyire az izmok befeszülésével kezdődik, amit a helytelen terhelés és a stressz okoz. Ehhez idővel a gerinc degeneratív elváltozásai, a kis csigolyaízületekben kialakuló elmozdulások és blokkok társulhatnak, amitől a fájdalom krónikussá válik.”

A Jóga & Meditáció, valamint a Gerincerősítő hatha jóga órákon a következő alapvető gyakorlási elemekkel találkozol:

– a gyakorlatokat lassan, erőlködés nélkül végzed

– az ászanákat hosszabb ideig, 8-12 lélegzetvételig tartod ki

– a gyakorlatokat tudatos légzéssel végzed

– gyakorlásod végig a testérzetekre fókuszálva végzed

Fokozatos gyakorlással panaszaid enyhülnek, ám ehhez rendszeresen és kitartóan kell végezned a gyakorlatokat. Amikor először jössz a Stúdióba, kitöltesz egy kérdőívet, melyben az egészségi állapotodról érdeklődöm. Erre azért van szükség, hogy óra előtt adjak alternatívát, mit és hogyan, vagy mit ne csinálj. Az egészségi állapotod javulását hétről – hétre tapasztalhatod, majd azon veszed észre magad, elmúlt a derék- vagy hátfájásod. Rendszeres gyakorlással fejleszted állóképességed, javul a testtartásod. A jógapózok nem csak fizikai szinten hatnak rád, hanem érzelmeidet is befolyásolják. Megszabadulhatsz attól, hogy negatív érzésekkel, félelmekkel azonosítsd magad, helyettük megtapasztalhatod a derűs higgadtságot.

Szeretettel várlak,

Namasté

Andi

“az ifjú, az öreg, az agg, de még a beteg és legyengült ember is elérheti a tökéletességet a jógával, ha állandóan gyakorol. Annak jut osztályrészül a siker, aki gyakorol, s nem annak, aki mellőzi a gyakorlást…Az állandó gyakorlás a siker egyetlen titka. Így van ez bizony, ehhez kétség nem férhet”

Hatha jóga pradipiká I.64-6.

Comments are closed