HATHA JÓGA

Jóga & Meditáció

Az óra ellentétben a Jóga-2 dinamikus gyakorlással, inkább az elmélyülést, a nyújtást. a statikus ászanákat helyezi fókuszba. Kitűnő gyakorlási lehetőség sportsérülések rehabilitációja során, továbbá mentális feszültségek levezetésére, elmélyülésre, stresszoldásra. Az órán kiemelt szerepet kapnak a légző- azaz a pranayama gyakorlatok, a nyújtógyakorlatok (szemben a dinamikus órákkal, ahol a hajlékonyság és az izomerő fejleszése a cél) , a mantra zengetés (nem kötelező) és a mélyrelaxáció, azaz a Jóga Nidra.  Az óra 90 perces

Ajánlott: kezdők, nyugalmat keresők, könnyed, gyengéd órát kedvelők

Cél: nyújtás, mentális és testi ellazulás,  belső figyelem

JÓGA-1  Gerinc egészségét megőrző, preventív óra relaxációval

Az óra a tradicionális hatha jóga ászanáiból és a modern mozgásterápia tudásanyagából összeállított gyakorlás. Kifejezetten a gerinc egészségének megőrzése a cél, ahol könnyed, gyengéd jógagyakorlatokkal segítjük a gerinc rugalmasságának megőrzését, erősítjük a hátizmokat és egyéb izmokat. Kétféle sorozatot állítottam össze, az egyik tonizálja a gerinced, a másik a már esetleg kialakult enyhe gerincfájdalmakat szünteti meg. A sorozatokat óráról órára váltakozva végezzük. Az óra 90 perces. Az óra előtt jelezd, ha bármilyen gerincpanaszod van és az órán ennek megfelelően módosítjuk a gyakorlásod.

Ajánlott: kezdők, nyugalmas gyakorlásra törekvők

Cél: prevenció

JÓGA-2  középhaladó hatha gyakorló óra

Az órát légző- pranayama gyakorlatokkal kezdjük, majd Napüdvözlet variációkkal bemelegítjük a testet, felkészítve az intenzívebb gyakorlásra. Az óra felépítése kihívást jelent a fizikai testnek, az izmok jelentősen terhelődnek, célunk az erő és hajlékonyság fejlesztése, a megrövidült izmok nyújtása, a gerinc egészségének védelme, a rossz tartásból, ülőmunkából eredő hát és derékproblémák csökkentése, megelőzése. Az óra célja elsősorban felkészíteni a fizikai testet az astanga jóga gyakorlására; erősíti az izomzatot, formálja a testet, lenyugtatja az elmét; segíti az önfegyelmet, összpontosítja a figyelmet, növeli a határozottságot és az önbizalmat; rendszeres, kitartó, önmagára reflektáló gyakorlás általi fejlődést biztosítva. A Jóga-2 dinamikus haladó gyakorló óra. Az óra 60 perces

Ajánlott: sportolók, kihívást keresők, alakformálók, súlyvesztésre törekvők, mentális egyensúlyra törekvők

Cél: hajlékonyság és izomerő együttes fejlesztése

 

 

“az ifjú, az öreg, az agg, de még a beteg és legyengült ember is elérheti a tökéletességet a jógával, ha állandóan gyakorol. Annak jut osztályrészül a siker, aki gyakorol, s nem annak, aki mellőzi a gyakorlást…Az állandó gyakorlás a siker egyetlen titka. Így van ez bizony, ehhez kétség nem férhet”

Hatha jóga pradipiká I.64-6.

FIGYELEM!  

A hatha gyakorló órák  Jóga, Jóga 1-2 kevés beszéddel, pontos instrukciókkal zajlanak. A jóga értelmezésemben a testérzetek megtapasztalását és a befelé figyelést jelenti, minimálisra csökkentve a külső ingereket, órát instruktor általi végigbeszélést. Az ászanák helyes kivitelezését mélyrehatóan a tanfolyamokon sajátíthatod el, illetve az óralátogatásodnak is ez a tulajdonképpeni célja: azaz, hogy rendszeresen, türelemmel és kitartóan gyakorolva érd el az ászana tökéletesítését, tapasztald meg hatásait. Ezért a gyakorló órákon igazítást akkor kapsz, ha a pózfelvételed egészséged fenntartása érdekében megkívánja. Amennyiben nem szeretnél igazítást, óra előtt jelezd! Az esti astanga órák vezetettek, a sorozat ászanáinak elsajátítását célozza. A reggeli astanga órák Mysore stílusban zajlanak, ami azt jelenti, hogy a már ismert sorozatot saját légzésed ütemére, egyedül végzed és alkatodnak, szintednek megfelelő egyéni igazítást kapsz.

 

Comments are closed