SZÍVMELEGÍTŐ SZÍVFACSARÓ ÉRZETEK…

A különféle jógagyakorlatok élettani hatása különböző, azonban többségükről elmondható, hogy a szívet különösebben nem terhelik meg és nyugtató hatásúak. Rendszeres jógagyakorlással megedzed a szívizmot, – mely az egyes szívösszehúzó-dások alatt, saját ereit megszorítva gátolja saját vérkeringését- munkáját légzésed oxigenizálásával segítheted. A jógaórákon gyakorolt pranayama (légző-) gyakorlatok ( pl.udzsáji) növelik a tüdő vitálkapacitását, a vér oxigénnel dúsúl, a légzés mélyebbé, lassúbbá válik. Így a szívizmod megerősödik és a vérpumpa funkcióját hatékonyabban tudja ellátni. Intenzívebb gyakorlással az egészséges szív több mint 34 liter vért képes percenként átpumpálni. Ászana gyakorlás közben a karokban és a lábakban a vázizmok összehúzódnak, nyomást gyakorolnak a visszerekre, elősegítve a vér visszaáramlását a szívbe. Fontos tehát, hogy beépítsd a rendszeres, kitartást igénylő jógagyakorlást szíved egészségének megőrzése érdekében!

Szívpanaszoknál első dolgod, hogy kizárd a szervi megbetegedést és orvoshoz fordulj!
Számos oka lehet panaszaidnak, tehát mindenképp orvossal való konzultáció és egyeztetés után gyere jógázni!

Írta: Andi

 

 

Comments are closed