KIMERÜLTSÉG

Érezted már magad úgy, hogy legszívesebben átaludnád az egész napot vagy akár az egész hétvégéd? Érezted, de nem tudtad megtenni, mert…és ide most számtalan okot behelyettesíthetsz. A nem tudtad megtenni is csak kifogás, de erről majd máskor írok, most a kimerültség a témánk.  (amúgy nekem is van számtalan kifogásom szinte mindenre) A mindennapokban csak a közepes intenzitással elvégzett feladatok mellett lehet csúcsformában lenni, azonban többségünk és közülünk Te is, nem a középszerűen elvégzett feladatokra törekszik, így hát teljesen érthető, ha kimerülsz velünk együtt és regenerálódásra van szükséged. Amennyiben ezt nem teszed, vagy nem a neked megfelelő módon, akkor krónikus fáradtság szindróma alakulhat ki vagy további más csúnya dolgok…ezzel a más csúnya dolog témával azonban mi most megintcsak nem foglalkozunk. Na tehát, ahhoz, hogy könnyebben alkalmazkodj mindennapi feladataidhoz és aktívabban éld meg a pillanatokat, növelned kell terheléstűrő képességed és tudatosítani, mire van szükséged ahhoz, hogy optimálisan regenerálódj. Jógázz! Fizikai aktivitás növeléssel, azaz, ha a mindennapos rutinodba beépítesz minimálisan heti egy jógagyakorlást – igen, annak ellenére, hogy ezer dolgod van, meg nincs időd, bla – merészebb elgondolásom szerint akár többet is és legfőképp variálod a jógagyakorlás intenzitását Jóga-2 vagy akár astanga gyakorlással, akkor elősegíted a tested regenerációs folyamatait, hiszen az órákon mozgó meditációs vagy/és statikus relaxációs gyakorlatokat végzel, attól függően melyik órára jössz. A jóga által kiváltott terhelés frissebbé tesz, annak ellenére, hogy kezdetben a fáradtság jeleit véled felfedezni magadon. Elindulsz a Stúdióba és onnan már csak egyetlen dolog van, ami szükséges: kitartás! Várlak szeretettel!

Utóirat, mert a Jógaszútrákat Patanjalitól nagyon kedvelem: “A jóga a tudat mozgásának lecsendesítése. Ha ez megvalósult, akkor a jógázó saját valódi természetében tartózkodik” Te hol tartózkodsz most?

Comments are closed